czwartek, 9 lipca 2015

Ania z Zielonego Wzgórza - imaginarium

"Aniu Shirley!" Zdarza mi się tak powiedzieć samej sobie, gdy zachowam się naprawdę tragicznie. O tym, że seria przygód Ani jest jedną z moich ulubionych sag dzieciństwa (i dlaczego) napiszę następnym razem, gdy zrobię wpis poświęcony tej serii książek. Dziś tylko mała wrzuta kilku obrazów. Gdy je pierwszy raz zobaczyłam, przyszły mi do głowy powieści o Ani, a zwłaszcza pierwsza z nich. Były to bardzo luźne skojarzenia. Autorka zaczęła pisać pierwszą część cyklu w 1904 roku, ale w tym wpisie znajdą się również obrazy z lat wcześniejszych i późniejszych - w końcu akcja powieści mieści się między latami 70. XIX wieku, a latami pierwszej wojny światowej.

Elizabeth Shippen Green, The Library, 1905


George Clausen, A School Girl, 1889
George Clausen, Noon In The Hayfield, 1897


Ralph Peacock, Sisters, 1900

Herbert Arnould Olivier, Summer is incumen in

Albert Lynch, Lilla Cabot Perry

Joaquín Sorolla y Bastida, Paseando por la orilla del mar, 1909

Frederick Frary Fursman , In the Garden, 1909

2 komentarze:

  1. Obraz Oliviera mnie zachwycił (chyba nawet nie trzeba mówić dlaczego <3), także ten ostatni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham, kocham, kocham, wielbię, utożsamiam się! Lilla Cabot Perry to naturalnie Diana ;)

    OdpowiedzUsuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.