wtorek, 19 maja 2015

Pierre Mornet - falowanie nostalgii (artysta tygodnia)

Czasami mówi się, że wyobrażenie Francji, Francuzów, francuskiego stylu życia i postrzegania świata to tylko jakiś płód powszechnej, nieźle zainfekowanej komerchą, wyobraźni. Popatrzcie jednak na te obrazy - czy nie mają w sobie czegoś ulotnie "francuskiego"? Smutny i nostalgiczny wdzięk zaklęty w postaciach wyrwanych trochę z innej już epoki, sprawił, że zatrzymałam się nad twórczością Pierre'a na dłużej.


Tematyka jego prac kręci się wokół tajemniczych, kobiecych sylwetek, portretów zamyślonych, smutnych pań o pięknie falujących włosach. Postaci często umieszczone są na tle roślinności, kwiatów, drzew, na łące. Zapraszam na mały przegląd tej interesującej twórczości.


Pierre Mornet urodził się w Paryżu w roku 1972. Po ukończeniu studiów z projektowania graficznego na ESAC, poświęcił się ilustracji. Z jego twórczością spotkałam się przypadkiem, gdy przeglądałam projekty okładek książek. Pracował przy ilustracjach dla wydwnictw Albin Michel, Flammarion, Éditions du Seuil. Ilustrował również książki dla dzieci dla wydawnictw m.in. Actes Sud, Gallimard, Hatier, Gautier-Languereau. W swojej twórczości sięga po akryl i olej.  













Artystę reprezentuje galeria:
http://www.marlenaagency.com/mornet/mornet_index.html

2 komentarze:

  1. Mam problem z Twoim blogiem. Nie jestem w stanie stale komentować w stylu Piękne, cudowne, śliczne, niesamowite! a inaczej się nie da :D A jak już miałabym cos do powiedzenia to tyle napiszesz w samym wpisie, ze i tak bez sensu...

    No ale coż mam zrobić: przepiękne są te prace, cudowne! Bardzo melancholijne.
    Olin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karo, nikt Ci nie każe komentować, chociaż widzę, że się zaprzyjaźniłyście z gracjowym kontem (tylko jakoś wiatr nadal hula po roboczych wpisach ;)). Melancholia to słówko, którego mi tu zabrakło. Dziękuś!

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.