sobota, 30 maja 2015

"Les Fleurs Animee" J.J. Grandville'a i galeria miesiąca (maj)

Do flory personifikowanej Grandville'a na pewno jeszcze wrócimy. Co poza tym? Leśne zwierzątka, majowa roślinność, para pod muchomorem i Jessie Willcox Smith. Zapraszam na sentymentalny kiczyk miesiąca!

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847


J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee,  część druga, 1867

J.J. Grandville, Les Fleurs Animee, 1847



Albert Dürer Lucas, 1871

Karl Wilhelm Diefenbach, 1911

Ole Risom, I Am A mouse, 1964

Inge Friebel, 1959

pocztówka

Florence Mary Anderson, The Golden-Haired Maiden w The Black Princess and Other Fairy Tales from Brazil w opracowaniu Christie T Young, 1916

Jessie Willcox Smith

Jessie Willcox Smith
Źródła:

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie spersonifikowane kwiaty! Jak byłam mała, to najbardziej lubiłam wybierać, którym najbardziej chciałabym być :D W tym zestawieniu zdecydowanie niezapominajką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zafascynowało umieszczenie na tej konkretnej ilustracji dymiącego komina w tle. Nie mam pojęcia o co chodzi, czemu akurat przy okazji niezapominajki :D

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.