niedziela, 1 lutego 2015

Królowa Śniegu

Wiem, że czekacie na drugi wpis o Czerwonym Kapturku, ale to jeszcze nie dziś. Czeka na edycję i uzupełnienie, trzeba skasować wszystkie babole :D Na osłodę proponuję ilustracje (i nie tylko) do Królowej Śniegu. Trochę sypnęło śnieżkiem, więc okoliczności sprzyjają.

Vera Smirnova, styl Palekh (pisałam o rosyjskich lakierowanych pudełeczkach TU), 2011 (źródło)


Henry Justice Ford, The Pink Fairy Book , 1897 (1901) (źródło)



Artuš Scheiner, Winter, Andersen's Fairy Tales - Eduard von der Hellen, 1934

To nie ilustracja z Królowej Śniegu, ale jakoś tak mi tu pasuje...

Delphin Enjolras, L'hiver, (źródło)


I zimowa niedzielna wróżka, właściwie to pan wróżek, właściwie to pan Jack Frost, ale uznajmy, że wpisuje się w świecką tradycję wróziową ;)


Oliver Herford, Jack Frost, Ladies' Home Journal, 1926,  (źródło)



6 komentarzy:

  1. Wspaniałe, zwłaszcza Smirnova. Nie licząc "Dziewczynki z zapałkami", to moja ulubiona baśń Andersena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest niesamowita! Czytam ją właściwie co roku. Ma w sobie tyle znaczeń i tyle emocji, że niejedna powieść mogłaby się schować ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Królowa Śniegu nieśmiała względem białego puchu niczym moje koty :D

      Usuń
  3. Jedna z moich ulubionych postaci z bajek - Królowa Zima oczywiście :)
    Piękne ilustracje

    OdpowiedzUsuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.