wtorek, 30 września 2014

Jesienny Arthur Rackham (artysta tygodnia)

Baśniologicznie i klasycznie. Co ja tam się będę rozpisywać. Pan Artur, który kojarzy mi się z jesienią - na powitanie tej cudownej, krótkiej pory roku.


Przy okazji nadrabiam brak niedzielnej wróżki w ostatnią niedzielę ;) Wróżek mamy tu nadmiar, zdecydowanie.

Piotruś Pan (ilustracje do Peter Pan in Kensington Gardens J. M. Barriego - KLIK)


 








I inne historie:


Kocia skórka

Sabat

Near Amberly

The Hawthorn Tree, 1922

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam na Twoim blogu to, że mogę dzięki niemu poznać artystów, z którymi w innym wypadku chyba nigdy bym się nie spotkała :) Pierwszy obraz jest tak niesamowity, że nie mogę przestać mu się przyglądać - ale to nie jest do "Piotrusia Pana", czy też? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to ilustracja do jednej z baśni braci Grimm. Niestety, ale mam pewne problemy z podpisywaniem zdjęć - niektóre mogę podpisać od razu, inne dopiero przy trzeciej, czwartej edycji :/ To dość męczące, ale mam nadzieję, że za jakiś czas uda mi się jakoś tę sprawę obejść ;)

      Usuń
    2. Służę pomocą przy rozwiązaniu tego technicznego problemu. Ostatnio pomagałem koledze w tym samym.
      Andrzej

      Usuń
  2. Śliczne ilustracje. Najbardziej zachwyciła mnie czarownica. Bardzo klimatyczny obrazek; rozwiane włosy wiedźmy, czarny kot, lampion, nietoperze, posępna sylweta drzewa i ta niesamowita peleryna... <3
    Podoba mi się bardzo kreska artysty i ta ,,przezroczystość" jego dzieł. :) Subtelne, jak ta wróżka spacerująca po nici pajęczyny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie delikatnych akwarelek i tuszu robi wrażeniem :) Tak. Są subtelne, a niektóre mają nieco groźny, a nawet groteskowy klimat.

      Usuń
  3. http://1.bp.blogspot.com/-97UfKvnPqQA/VCrx_SposDI/AAAAAAAAE5s/xmSiA92MLHQ/s1600/img-110t.jpg ta pani z tego co wiem to dzieło Clarke'a nie Rackhama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wróć goble'a :D mysle o jednym pisze o drugim
      ale moge sie mylic, przynajmniej mialam tak podpisane

      Usuń
    2. Raczej nie ;) Jest podpis Artura na ilustracji i jest w guglowym "wydaniu" zalinkowanego Piotrusia (http://www.gutenberg.org/files/26999/26999-h/26999-h.htm - Looking very undancey indeed). Pamiętam, że widziałam też gdzieś skany wydania tej książki z 1906 i tam też był. Oczywiście, w internetach nigdy nie wiadomo, a Goble'a faktycznie łatwo pomylić :D

      Usuń
    3. oż! zatem nie ufam internetom po raz kolejny
      moze z siebie odpatrzyli i popelnili podobna pania (jak Leyendecker kiedys sciagnal od muchy Hiacynte) :D

      Usuń
    4. Witam, czarownica, o której tu mowa to dzieło Idy Rentoul Outhwaite.Tu link do książki, z której pochodzi ilustracja http://www.amazon.com/The-Little-World-Elves-Fairies/dp/0207151849 i notka z wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Ida_Rentoul_Outhwaite

      Usuń
    5. Raczej mówimy tu o autorze tej uroczej pani: http://1.bp.blogspot.com/-97UfKvnPqQA/VCrx_SposDI/AAAAAAAAE5s/xmSiA92MLHQ/s1600/img-110t.jpg , ale święta wróżkowa racja - czarownica przyleciała nie ta, co trzeba :D Jakiś złośliwy chochlik namieszał pewnie przy przegrywaniu zdjęć na blogspota z folderu czarownicowego (za zamieszanie obwiniam też literkę "r", bo widzę, że tak miałam podpisane to zdjęcie^^). Już ląduje we wpisie właściwa, arturowa czarownica :D

      Żeby było zabawniej, czarownica pani Idy już tu była, jakoś rok temu? Był cały wpis poświęcony artystce: http://absyntowawrozka.blogspot.com/2013/12/artysta-tygodnia-ida-rentoul-outhwaite_3.html To chyba jedna z jej najbardziej znanych ilustracji (no, to teraz mi głupio, że nie przyjrzałam się swojemu własnemu wpisowi heheh).

      (Przy okazji zachęcam do podpisywania anonimowych komentarzy, jest taka opcja. Anonimy, zwłaszcza te dotyczące starszych wpisów, często trafiają do spamu i muszę je wygrzebywać "ręcznie", co pewnie nie zawsze mi się udaje. Można też do mnie napisać mejliną, adresy podaję tu: http://absyntowawrozka.blogspot.com/p/blog-page_1.html)

      Usuń
  4. Pięknie, dla Ciebie https://www.youtube.com/watch?v=8gXcAsQo1LQ&feature=youtu.be

    OdpowiedzUsuń
  5. O, codziennie oglądam Sabat i pierwszą ilustrację, a jakoś dopiero teraz dowiedziałam się, kto to namalował :D Inne dzieła mają równie niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.