wtorek, 18 marca 2014

Artysta tygodnia - Louis Welden Hawkins

Dziś chciałabym Wam przedstawić artystę, którego część z Was pewnie zna lepiej lub gorzej. Nie widzę w jego twórczości niczego szczególnie ciekawego, ale posłużyłam się niecnie jego dziełem (nie ma nic przeciwko temu, pytałam hahahah), aby stworzyć sobie jakiś tam odrobinę lepszy niż do tej pory nagłówek ;) Cóż zrobić, gdy zobaczyłam Zieloną Wrózię taką piękną :D Pomyślałam, że z tej okazji należy mu się jakieś ładne podziękowanie ;)


 Louis Welden Hawkins - urodzony w Niemczech symbolista francuski, z pochodzenia jednak Anglik. Tworzył na przełomie XIX i XX wieku. Początkowo realista, potem zetknął się z innym typem twórczości i już przy nim pozostał. Uważa się, że jego dzieła mają coś wspólnego z twórczością Prerafaelitów i raczej słusznie ;) Widać u niego zainteresowanie efektami świetlnymi i motywem aureoli. Są też nagie biusty, bo symbolizm bez nagich biustów nie da rady :D

Dziewczyna w lesie (nie wiem jaki tytuł miał oryginał)

Clytie

La Prêtresse, 1890

Le Sphinx et la Chimère, 1906

Les Auréoles, 1894

Procession des âmes



2 komentarze:

  1. Coś w tym musi być, że Ci wszyscy ilustratorzy byli jacyś tacy zawsze angielsko-francuscy, albo francusko-angielscy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Światowi ludzie, światowa sztuka :D

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.