piątek, 17 stycznia 2014

Więcej "Dziadka do orzechów" (Hoffmann's "The Nutcracker and the Mouse King")

Poprzedni wpis TU. Zostałam ładnie poproszona, aby tytuły moich wpisów i etykiety były również po angielsku, bo okazje się, że tu też czasami ktoś zagląda, niekoniecznie w celu zostawienia anglojęzycznego spamu, którego dzięki moim blogom chyba wyjątkowo dużo ląduje w skrzynce ;) Jestem zdziwiona, tak samo jak wcześniej tym, że zaglądają tu osoby, które nie są moimi znajomymi :) Krucze kurczę, normalnie się chyba z tego cieszę :D Od dziś będę zostawiać trochę kalekiej angielszczyzny przy tych bardziej obrazkowych wpisach ;)

A teraz szamiemy ten cukier, lukier i orzeszki :D
Artuš Scheiner, 1924 (Praga)
Adrienne Segur, 1952
Dagmara Berková, 1964 (Praga)
Dagmara Berková, 1964 (Praga)
Dagmara Berková, 1964 (Praga)
Gennadij Spirin
Gennadij Spirin
Gennadij Spirin

Źródła:
http://www.amazon.com/The-Nutcracker-E-T-Hoffmann/dp/1556705301
http://www.flickriver.com/photos/29933297@N05/3738558483/
http://www.flickr.com/photos/29933297@N05/3690939116/

5 komentarzy:

  1. jako dziecko bym sie bala tych ilustracji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dobrą sprawę tak powinno być. Jest taka teoria, że baśnie zostały w pewnym momencie zadedykowane dzieciom, bo dzieci najlepiej się przy nich bawią. A dzieje się tak, bo dzieci lubią się bać :D Ilustracje do baśni powinny mieć w sobie coś niesamowitego, niepokojącego. Wielu dorosłych tego nie rozumie i chciałoby całą grozę wyrzucić z baśni i bajek i zastąpić jakimś nachalnym moralizatorskim banałem ;)

      Usuń
  2. Kocham Dziadka! W każdej możliwej wersji, chociaż nie ukrywam, że baletowa jest najciekawsza. Oby jeszcze kiedyś wystawiali ją w naszej Operze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś niewiele osób lubi balet ;) Jak piszesz "nasza" to co masz na myśli?

      Usuń
    2. Wrocławską :) W tamtym roku nie dane było mi obejrzeć, jako że nie chciałam iść sama (bo nigdy nie byłam) a nikogo chętnego nie znalazłam :/ Ale nastepnym razem nie będę tak głupia i pójdę choćby niewiemco!

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.