poniedziałek, 2 grudnia 2013

Kącik orientalny - koty i damy

Yumeji (Takehisa) (źródło)
O samym artyście możecie poczytać na stronie muzeum. Jego styl jest bardzo charakterystyczny i być może poświęcę mu jakąś osobną notkę w przyszłości (na drugim blogu).
Kunisada (Utagawa Toyokuni III), Edo oryginał, odtworzenie - data nieznana (źródło)
Yamaguchi Soken (1759-1818) (źródło)
Ostatnio były japońskie koty, dziś są japońskie damy z kotami :D Wybrałam te, które ktoś nazwał przedziwnymi ;) Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym jak faktycznie dziwacznie się człowiek czuje, gdy patrzy sobie na japońskie drzeworyty. Są na nich rzeczy, które nie mają prawa się dziać, na przykład: ogromna stopa i brak nóżki w dziele Kunisady ;) I jeszcze to przechylone lustereczko, palce dłoni wygięte jak u kosmity (ktoś inny zasugerował, że na drzeworytach Japończycy zawsze wyglądają jak kosmici :D) A jednak harmonia linii i barw, to jak się układają fałdy szat - jakby wszystko płynęło i zastygało w powietrzu...

4 komentarze:

  1. Kompletnie nie w temacie, ale trailer wydał mi się w Twoich klimatach, więc się dzielę :) Urzekły mnie te trolliki :)
    http://www.youtube.com/watch?v=B_0fhUVF4yg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest takie ładne i sympatyczne - ciepło aż się na serduchu mi zrobiło :D

      Usuń
    2. Ano właśnie - mnie też :)

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.