środa, 11 grudnia 2013

Artysta tygodnia - Giennadij Pawliszyn i jego ilustracje do zbioru amurskich bajek

Rosyjski artysta zilustrował książkę Dmitrija Nagiszkina - zbiór bajek amurskich. Poza rosyjskim znalazłam wydanie anglojęzyczne. Po polsku wydano chyba tylko to: "Mężny Azmun: Bajki amurskie"? Jeśli macie namiary na jakieś inne wydania bajek amurskich tego pana (po polsku), to dajcie znać.

Ilustracje do tych bajek mnie ujęły swoim drobiazgowym, niemalże biżuteryjnym charakterem (wyglądają jak wyszyte koralikami), grą barw, które się mienią w pełni "na ludowo" i fantastycznym, pełnym uroku bogactwem szczegółów.


Ilustracje znalazłam tu (pozdrawiam autora tego świetnego bloga!):
http://cizgilimasallar.blogspot.dk/2011/08/gennadiy-pavlishin-amurs-tales-1.html
http://cizgilimasallar.blogspot.dk/2013/10/folktales-of-amur-by-gennady-pavlishin.html

4 komentarze:

  1. Naprawdę są niesamowite, mają w sobie magię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudo!

    W Rosji ilustracje do książek, zwłaszcza do bajek są na poziomie, jakiego u nas trudno uświadczyć... (Mam tu na myśli dobre i estetyczne wydawnictwa, nie straszliwą masówę z marketów, która chyba wszędzie jest równie... urodziwa).

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne! Rzeczywiście wyglądają jak gotowe wzory do haftów, a kilim/dywan z drugiej ilustracji, wygląda praktycznie jak fotografia haftu.
    Uwielbiam ilustracje do bajek rosyjskich - wyglądają jak klejnoty.
    Do dzisiaj mam zbiór Ognisty Ptak z ilustracjami Xeni i Igora Jerszowów.

    OdpowiedzUsuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.