poniedziałek, 2 września 2013

Alan Lee i jego baśniowe szkice nie do "Władcy" :)

Nie jestem pewna jak powinnam potraktować sprawę od strony "prawnej", więc na wszelki wypadek grzecznie nie zamieszczę tu zdjęć, ale link do strony, gdzie można zobaczyć te urocze szkice:
http://www.endicott-studio.com/gal/FairySkBk/leeindex.html 

Alan Lee znany jest powszechnie z ilustracji do prozy Tolkiena oraz szkiców koncepcyjnych do trylogii filmowej Władca Pierścieni. Powiem szczerze, że mnie jego ilustracje akwarelowe za bardzo nie wzruszają, ale do szkicownika The Lord of the Rings Sketchbook mam za to bardzo przyjazny stosunek :D

To, do czego odsyłam w linku skradło moje serce. Podziwiam tę lekkość, delikatność szkiców Alana Lee (jeśli oglądaliście trzecią część Władcy według Jacksona, to na samym końcu, jako tło napisów pokazane się jego szkice postaci kreowanych przez aktorów, bardzo miła dla oka rzecz :D). Wspaniały klimat leśnej baśni.

Tolkiena inspirowały mity i dawne opowieści pokryte kurzem stuleci. Alan Lee jest tu facetem na miejscu. Sam zajmował się celtyckimi i nordyckimi mitami.  Ilustrował m.in.: Faeries (wraz z Brianem Froudem), The Mabinogion, Castles, The Mirrorstone, The Moons Revenge, Merlin Dreams, Black Ships Before Troy i The Wanderings of Odysseus.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.