sobota, 6 kwietnia 2013

Pauline Baynes

Po gotycyzmach, które ponownie wdarły się do moich zainteresowań, zupełnie nieproszone, chociaż z drugiej strony wiek XVIII, a już zwłaszcza szramy na jego racjonalnym obliczu, które są dziełem chociażby tego radosnego gotycyzmu   - to nigdy ode mnie nie odpadnie, nieproszone ;) , tak, cóż, po gotycyzmach przydałaby się jakaś słodka przegryzka.

Sięgam po "Narnię". Zawsze mam pod ręką jakąś książkę z dzieciństwa. Detoks idealny. Na smutki i kłopoty.

Pauline Baynes była ilustratorką dzieł i dziełek Tolkiena (Rudy Dżil, Przygody Toma Bombadila, Kowal z Podlesia Większego, Drzewo i Liść, a po śmierci Tolkiena  Bilbo's Last Song (jako plakat w 1974, w wydaniu książkowym w 1990)). Twórczynią okładek brytyjskich wydań Władcy Pierścieni  z 1973 i 1981 - i plakatowych wersji map z Władcy Pierścieni i Hobbita.

Najbardziej znana chyba właśnie z ilustracji do Opowieści z Narnii C.S. Lewisa.







Pełny przegląd okładek do angielskich wydań: http://www.eq5.net/lewis/bkcovers.html










2 komentarze:

  1. jakos nie czuję jej ilustracji, chyba wolę starszy stuff w stylu Rackhama, chociaż widoczne sa tu inspiracje starymi ilistracjali, ale jednak brakuje tego czegoś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też w sumie wolę prace innych, no, ale ja Narnię akurat z jej ilustracjami pamiętam właśnie z dzieciństwa i tak mi się już to zawsze kojarzy ;) Tak, jak Andersen to dla mnie Szancer, chociaż tylu artystów ilustrowało baśnie tego Duńczyka ;) Zresztą, co ja się będę tłumaczyć. Zaczęłam tego bloga poważnie traktować i baśniologii będzie tu sporo, więc dla każdego znajdzie się miejsce :D

      Usuń

Witam w mojej baśni!
Zostawiając komentarz, tworzysz to miejsce razem ze mną.
Ze względu na spam moderuję komentarze do starszych postów.